#12 - Reisverslag uit Rancho Santa Margarita, Verenigde Staten van Taylor Ann Maria Winden - WaarBenJij.nu #12 - Reisverslag uit Rancho Santa Margarita, Verenigde Staten van Taylor Ann Maria Winden - WaarBenJij.nu

#12

Blijf op de hoogte en volg Taylor Ann Maria

18 December 2015 | Verenigde Staten, Rancho Santa Margarita

Hi there!

Daar ben ik eindelijk weer! Ik was het vorige week helemaal vergeten! Vorige week doe ik even kort. Het was niet echt heel hele boeiende week.

Dinsdag 1 - zondag 6 december; het was eigenlijk een hele normale week niet niet zo veel bijzondere dingen. Woensdagavond was er een show waarin ze de studenten gingen hypnotiseren. Wat was dat geweldig! Ze deden de gekste dingen, dansen, Chinees praten, knuffelen, schoenen uittrekken. Je kon het zo gek niet vertellen. Genevieve en ik hebben genoeg gelachen, het was echt leuk!
Vrijdagochtend, we hadden net een half uurtje les. Viel alle stroom in school uit!! Het duurde anderhalf uur. Bij 2 uur zou iedere naar huis mogen, helaas niet gelukt..
Toen op zaterdag ( sinterklaas) had ik mijn zaterdagschool. Het was 4 uur lang in de klas zitten, je huiswerk doen of een boek lezen. Niet slapen, praten of op je telefoon. Het was niet echt iets voor mij. Er zaten er een paar bij, die zaterdagschool hadden omdat ze lagen te slapen in de les, of omdat ze op hun telefoon zaten. 1 verhaal vond ik wel apart, een jongen was op een tafel gaan zitten en daardoor was die tafel gebroken. Hij had de keuze om het terug te betalen of om twee keer op zaterdagochtend te komen. Toen we thuis kwamen mocht ik mijn schoenen bij de openhaard zetten, het was natuurlijk sinterklaas en daar heb ik hier een hoop over verteld. Ze had heel leuk chocolade munten gekocht! Leuk dat sinterklaas hier ook nog even langs kwam!
Op zondag hebben we met zijn alle de kerstboom opgetuigd. We hebben een echte boom, wat best wel bijzonder is hier, ik vind het leuk!

Maandag 7 december - het is weer spirit week!! Dat houdt in dat we iedere dag een ander thema hebben om ons in te verkleden en op vrijdag hebben we prep rally, daarin wordt bekend gemaakt wie de captains voor de school teams zijn, in dit geval voor de wintersporten en wordt de volgende dans bekent gemaakt. Winterformal!! Maandag was het pyjama dag! Het was best lekker om een dag in je badjes met een pyjama op school te lopen. Toch had ik het na een dagje wel gehad, het voelde een beetje raar haha.

Dinsdag 8 december - twin day! Gabi en ik waren twin. Het is wel jammer dat niet iedereen zichzelf verkleed.

Woensdag 9 december - winterwonderland. Heerlijk om de hele dag mn winterjas aan te hebben!!! Gelukkig was het niet zo warm, dus kon ik mn jas aan houden. De temperaturen hier zijn maar raar. 's Nachts is het heel koud, en overdag verschild het. De ene keer is het zonnetje er en is het ook warm en de andere dag kan het echt heel koud zijn.

Donderdag 10 december - 80's workout. Haarband in en sport kleding aan. Er was een leraar en die was echt terug gegaan in de tijd. Ze had dr oude kleding aan dr haar helemaal wild. Witte hoge tennisschoenen aan. Lijkt me niet heel comfortabel om de hele dag in te werken... 'S avonds ben ik met Marlena naar Genevieve haar volleybal geweest. We hebben Genevieve afgezet en zijn daarna naar een winkelcentrum geweest. Nouja een winkelcentrum kan je het eigenlijk niet noemen. Merendeels van de winkels waren weg, er was helemaal niemand, de paar mensen die er waren, waren echt heel apart. We hebben wel gelachen....

Vrijdag 11 december - Class colors. De freshman's zijn wit, sophomore's zijn rood, junior's zijn blauw en de senior's zijn zwart. Ik was dus in het blauw. Het heeft zo hard geregend! Ineens vanuit het niets, was wel weer even wennen, maar wel goed voor hier... We hebben de prep rally gehad en eind januari is Winterformal. Een dans waarbij een meisje een jongen mee op date moet vragen.

Zaterdag 12 december - gelukkig geen zaterdag school voor mij! We hebben met zijn alle het huis schoongemaakt, ik moet zeggen dat was wel even nodig... Daarna hebben we sushi gegeten, ja ja, ik heb sushi gegeten. Toch is het nog niet helemaal mijn ding... Aan het einde van de middag ben ik met Marlena naar de Ikea geweest, eigenlijk is het precies hetzelfde als in Nederland. Ze hebben zelfs dezelfde inrichting!

Zondag 13 december - ik heb de hele ochtend vol gemaakt met skypen! Was leuk om weer eens wat van Nederland te zien en te horen. 's Middags heb ik een gingerbread village gemaakt. Het duurde even, maar het is wel leuk geworden. Of het ook echt lekker is dat weet ik niet..

Maandag 14 december - nog een paar daagjes en dan hebben we alweer vakantie! Een koude maandag op school.

Dinsdag 15 december - een dagje thuis. Het was niet wij ook in de zelfde scholengemeenschap zitten als LA, maar omdat ik heel erg verkouden was. Het geeft toch wel een beetje een raar gevoel als alle scholen worden gesloten omdat er een aantal rare dingen zijn binnengekomen en de schoolbussen niet meer naar de school mogen rijden.

Ik heb weer met plezier geschreven, ik hoop dat jullie het ook leuk vinden om te blijven lezen!

Het is hier alweer half 11 dus ik ga maar lekker slapen. Morgen ga ik bloed doneren op school. Daarmee ga ik 3 levens redden. Ik ben benieuwd....

Love,
Taylor


  • 18 December 2015 - 09:33

    Marjolein:

    Hoi Taylor, zo te lezen heb je het nog prima naar je zin. Lijkt mij inderdaad ook wel een beetje vreemd als je niet naar school kan......het is toch anders als je niet hoeft of niet kan.
    Hele fijne dagen en goed 2016 alvast xxx gr. Renee d'r moeder

  • 19 December 2015 - 09:02

    Wilfred Van Winden:

    Hoi Taylor, als ik het zo lees dan doe je veel leuke dingen op school.
    Blijf ervan genieten.
    Dikke kus,daddy.

  • 19 December 2015 - 10:56

    Lloyd:

    hoi taylor
    wat leuk dat je ook vakantie heb ik heb donderdag vakantie gekregen.
    geniet maar lekker van de vakantie en veel plezier met de kerst en natuurlijk oud en nieuw.
    xxx lloyd

  • 20 December 2015 - 23:35

    Marjolein:

    Hey Taylor,

    Leuk om je verhalen te lezen.
    Volgens mij kan jij je prima vermaken daar.
    Ben benieuwd hoe de Engelse taal is verbetert als je deze kant weer opkomt.......
    het is zeker een boost!!!
    Gezellige feestdagen daar en tot in 2016. XXX Mar


  • 22 December 2015 - 15:34

    Wilma De Wit:

    Ha die Taylor,

    ja, hier ben ik weer hoor! ik kom je weer even 'stalken', haha! Zo te lezen gaat alles nog altijd prima daar in California! Wat lief van je gastmoeder dat ze de moeite heeft genomen om iets te zoeken voor in jullie schoen! Gaat het op school ook goed? Ga je over?? (hihi)

    Ik wil je bij deze héle fijne kerstdagen toewensen, zal wel vreemd zijn zonder je ouders en broer! Ik leef met hen mee hoor ;)

    Taylor, hou je goed en je weet het hé, mocht je Rick zien geef hem dan een HELE dikke zoen van me, want ik mis hem giga-gantisch!

    Groetjes Wilma (moeder van Rick, moet ik het er nog bij zetten?)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Rancho Santa Margarita

Taylor Ann Maria

Na jaren lang wachten en dromen, is mijn droom eindelijk werkelijkheid geworden! 19 augustus kreeg ik te horen dat er een gastgezin voor mij gevonden was en 22 augustus kon ik vertrekken. Vanaf Amsterdam weg vliegen voor 43 weken naar Rancho Santa Margarita, Amerika. In deze blog wil ik jullie zoveel mogelijk vertellen over mijn Amerikaanse leven. Ik hoop dat jullie het leuk vinden! Geïnteresseerd? Aanmelden voor de E-mail kan!

Actief sinds 12 Sept. 2015
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 20271

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2015 - 15 Juli 2016

Mijn High School jaar in Amerika

Landen bezocht: