Birthday!! - Reisverslag uit Rancho Santa Margarita, Verenigde Staten van Taylor Ann Maria Winden - WaarBenJij.nu Birthday!! - Reisverslag uit Rancho Santa Margarita, Verenigde Staten van Taylor Ann Maria Winden - WaarBenJij.nu

Birthday!!

Blijf op de hoogte en volg Taylor Ann Maria

22 September 2015 | Verenigde Staten, Rancho Santa Margarita

Hi!

Yes, eindelijk het was September 21!! Mijn verjaardag!!!! Dit jaar heb ik een 33 uur durende verjaardag gehad en dat was geweldig!

Zaterdag zijn we eerst bij een voetbalwedstrijd van Genevieve wezen kijken. Daarna heb ik mijn cadeau gekregen van mijn hostfamily, een pedicure en acryl nagels! Ik was zo blij. 's Avonds zijn we uiteten geweest, het hele gezin met Rick en Cody ( de vriend van Genevieve ) erbij. Heel gezellig. Het was in een restaurant waar ook een game hal bij was, dus na het eten maar even gaan gamen. De tijd van m'n leven gehad, wat hebben we gelachen! Eenmaal thuis hadden we een enorm lekkere taart; m&m's, KitKat en brownie in èèn. Het was heerlijk, maar wel heel slecht...! En natuurlijk moesten daar ook de 17 kaarsjes bij uitgeblazen worden.

Zondag heb ik niet heel veel gedaan. Mijn gastouders waren 13 jaar getrouwd en hebben 's avonds pizza gegeten. Toen het hier 3 PM was, was het bij jullie 12 uur en dat betekende dat ik de jarige was! Skypend met Laura ben ik mijn extra langdurige verjaardag in gegaan!

Maandag ben ik gewoon naar school geweest, Ik had niet echt het gevoel dat ik jarig was. Op school wisten een aantal het wel, maar die zeggen 1 x happy birthday en daar blijft het weer bij. 's Ochtends toen ik wakker werd had ik wel echt super leuke berichtjes van iedereen gekregen! En een aantal kaarten, super leuk!! Bedankt!!! Toen ik uit school naar mijn kamer liep en mn deur open deed, zag ik allemaal ballonnen aan het plafond hangen, echt super leuk gedaan, toen voelde ik me toch wel weer even jarig! Toch is het ook wel heel raar om aan de andere kant van de wereld je verjaardag te vieren, geen familie of Nederlandse vrienden om je heen.. En geen prosecco!
Gelukkig heeft mn moeder thuis in Nederland een borrel gehouden, voor mij en daar zal mijn prosecco ook wel gedronken zijn! Best leuk, de jarige is er zelf niet, maar moeders geeft wel gewoon een borrel en dochters moet maar even op FaceTime verschijnen! Ik hoop dat het gezellig was hoor mam!

Morgen gaan we naar Disneyland! Daar heb ik echt heel veel zin in! Het wordt zo'n 28 graden, gelukkig is dat een ietsjes koudere dag en is het dus een goede dag om erheen te gaan! De temperaturen liggen hier nog erg hoog! Zondag was het zelfs 40 graden! Vandaag was het wat afgekoeld naar 34 graden en behoorlijke bewolking, dus aardig benauwd..

Verder heb ik deze week nog geen plannen. Oh, trouwens wel. Zaterdag komen de Dutch Eagles (http://dutcheaglesbleiswijk.webnode.nl) op LAX (Los Angeles Airport) aan! Een klein uurtje bij mij vandaan, dus dat betekend dat ik natuurlijk wel even langs moet gaan! Hoe toevallig, vader en dochter aan de andere kant van de wereld, zonder dat het zo gepland was! Bijna iedere dag zeggen ze het hier wel, we kijken er zo naar uit om je vader te ontmoeten! Nu kan hij natuurlijk wel goed Engels, maar toch denk ik dat ik veel moet gaan vertalen. Ik merk dat mijn Engels erop vooruit gaat! Ze zeggen het hier ook! Het is ook makkelijker om elkaar te verstaan en jezelf uit te drukken. Alleen de grammatica blijft nog een minpuntje. Achja, ik zit hier pas een maand. Nog 9 super leuke maanden in het vooruitzicht! Ik heb er zin in!

De band met het gastgezin wordt ook steeds beter. Ook met m'n 'broertjes' en 'zusje' gaat het super! Op school ook steeds meer nieuwe vrienden en vriendinnen, ook dit gaat makkelijker als je Engels beter is. Ze vinden het Nederlandse accent helemaal geweldig. Ook als Rick en ik aan het praten zijn, zijn de meeste heel aandachtig aan het luisteren en het ook proberen te vertalen. Helaas voor hun, lukt dat niet altijd even goed! Ook zijn er wat woorden dat hier in Amerika niet echt een net woord is om te zeggen maar wij op school gebruiken als vak of in de winkel als vakken. Rick en ik zaten achterin de auto en bleven daar maar over door praten, uiteindelijk vroeg Marlena toch maar even waar we over aan het praten waren. Het klonk zo gek voor haar, oeps.... Gelukkig moest ze er zelf ook wel hard om lachen!

Dit was het weer voor deze keer, ik ga mijn spullen pakken voor een geweldige dag morgen met Genevieve! Ik heb er zin in!

Love,
Taylor

  • 22 September 2015 - 08:07

    Mama:

    Hoi lieverd,

    Wat n rare dag was het gisteren! Ik kijk al uit naar je 18e verjaardag om die weer met elkaar te vieren!
    Nou het was weer erg leuk om je verhaal te lezen en wens je een hele gezellige dag morgen in Disney!

    Ps. papa kijkt er ook naar uit om jou weer te zien en uiteraard je amerikaanse familie!

    Dikke kus, mama

  • 22 September 2015 - 08:18

    Rinkje:

    Hee meissie,

    Je hoort niet veel van me.
    Ik lees al je berichten mee op je reisverslag.
    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt :)
    Gefeliciteerd met je 17e verjaardag !

    Kus,
    Rink

  • 22 September 2015 - 09:21

    Caroline:

    Lieve Taylor wat een leuke tijd heb je daar super leuk je blog te
    lezen!!! Dikke kus en veel plezier in Disney!!!!

  • 23 September 2015 - 13:05

    Petra:

    Hi Taylor,
    Wat een bijzondere verjaardag. Die vergeet je nooit meer.
    Heel veel plezier in Disneyland en wat ben ik jaloers op die temperaturen

  • 23 September 2015 - 18:46

    Jos Klein:

    Hi Taylor,

    Via Daan kreeg ik je link voor je blog.

    Wat geweldig leuk en wat een herinneringen komen er weer boven uit 1985/1986. Ga genieten van ieder moment!! Homecoming komende maand, wedstrijden en "pepreally's" je zult het allemaal gaan beleven met die "gekke" Amerikanen en aan het eind van het jaar je "graduation" heel bijzonder allemaal. Go Titan!!

    groetjes van Jos, en leuk dat ik je mag volgen.

  • 23 September 2015 - 18:48

    Jos:

    Oeps, vergeet je nog te feliciteren met je verjaardag :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Rancho Santa Margarita

Taylor Ann Maria

Na jaren lang wachten en dromen, is mijn droom eindelijk werkelijkheid geworden! 19 augustus kreeg ik te horen dat er een gastgezin voor mij gevonden was en 22 augustus kon ik vertrekken. Vanaf Amsterdam weg vliegen voor 43 weken naar Rancho Santa Margarita, Amerika. In deze blog wil ik jullie zoveel mogelijk vertellen over mijn Amerikaanse leven. Ik hoop dat jullie het leuk vinden! Geïnteresseerd? Aanmelden voor de E-mail kan!

Actief sinds 12 Sept. 2015
Verslag gelezen: 521
Totaal aantal bezoekers 20257

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2015 - 15 Juli 2016

Mijn High School jaar in Amerika

Landen bezocht: