Uren lang ziekenhuis bezoek... - Reisverslag uit Rancho Santa Margarita, Verenigde Staten van Taylor Ann Maria Winden - WaarBenJij.nu Uren lang ziekenhuis bezoek... - Reisverslag uit Rancho Santa Margarita, Verenigde Staten van Taylor Ann Maria Winden - WaarBenJij.nu

Uren lang ziekenhuis bezoek...

Blijf op de hoogte en volg Taylor Ann Maria

23 Februari 2016 | Verenigde Staten, Rancho Santa Margarita

Hello,

Daar ben ik weer, zoals ik gezegd had, op tijd!!
Waar was ik gebleven, oh ja, woensdag.

Woensdag; ik ben niet naar school gegaan, want ik moest naar het ziekenhuis. Ik was best wel nieuwsgierig hoe dat hier allemaal zou gaan. Een mri-scan, een CT-scan en contrast vloeistof. Ik ga het helemaal uitleggen. Eenmaal daar aangekomen, was ik prima op tijd en daar had ik geluk mee, want ik moest nog allerlei formulieren invullen, met eigenlijk allemaal dezelfde vragen.. Na dat allemaal gedaan te hebben, moest ik nog even wachten en daarna werd ik naar binnen geroepen. Eerst moest ik gaan liggen en had ze mn knie helemaal vastgebonden en heeft ze foto's gemaakt. Daar mocht ik vervolgens blijven liggen en heeft ze het weer anders vastgemaakt om een CT-scan te maken. Eigenlijk allemaal heel saai, je hoort niet veel en het is gewoon een lege kamer, wt wel heel anders is dan in Nederland is, hoe de kamers eruit zien. Op de vloer lag een soort laminaat wat dan op hout leek, de muren waren olijf groen geverfd en er stond een geheel keukenblok in, waar al de spullen in lagen. Na de CT-scan mocht ik daar nog steeds heerlijk blijven liggen en toen kwam er een andere arts om contrast vloeistof in te spuiten. Na zo'n 5 spuiten was dat gebeurt en gingen ze weer een CT-scan maken. Vervolgens heel ze mn bovenbeen heel strak afgebonden en moest ik oefeningen met haar gaan doen, om de vloeistof helemaal in mn knie te laten gaan en maakte ze weer een CT-scan. Toen moest ik weer even wachten in een andere ruimte, waar ik helemaal alleen zat en echt helemaal niks te doen was... Ik werd weer naar binnengeroepen en ik mocht de mri-scan in. De derde dokter van dat bezoek. Hartstikke aardig. Heeft mn knie vastgelegd voor de mri-scan en daar ging ik, de mri-scan in. Eenmaal klaar was die hartstikke trots op me, omdat ik een van de weinige was die zo stil bleef liggen en hij dus alles maar 1 keer hoefde te doen. Toen was ik toch wel een beetje trots op mezelf! Haha!! Na zo'n 2,5 uur was ik weer terug waar ik begonnen was, in de wachtkamer. Dat zag er eigenlijk net als een huiskamer uit. Er lag laag tapijt, er stonden 2 leren banken, een paar van die oude stoelen waar dat leren kussen al ingemaakt was en een tv die niet aanstond. Nog even moeten wachten omdat ik alles op dvd wilde en toen mocht ik eindelijk naar huis. 3 uur later... En ja ja, het was half 2 's middags en ik mocht eindelijk eten!!!!! Ik had zoveel honger, het laatste wat ik had gegeten was die avond daarvoor mn avondeten, een klein beetje pasta..... Daarna even de mri bekeken, maar daar ga ik verder niet veel over zeggen. Alleen dat ik het altijd weer bijzonder vind om de binnenkant van mn knie te zien. Verder heb ik die dag niet meer veel gedaan, even wat kleine dingetjes aan school en dat was alles.
Donderdag ben ik gewoon weer naar school geweest en was er niet heel veel boeiends gebeurt.
Vrijdag; een normale schooldag en na het avond eten even met Marlena een ijsje gaan halen bij Yoghurtland. Dat is zo lekker!!
Zaterdag; Chris was jarig! Ik was helaas vroeg wakker en heb toen een beetje in mn kamer gerommeld en een film gekeken. Daarna ben ik met Marlena, Chris en Vincent gaan lunchen bij Ruby's. En zijn we even naar het winkelcentrum in Laguna Hills gegaan. Dat was eigenlijk gewoon uitgestorven. Eenmaal thuis een filmpje gekeken en toen zijn we met de hele familie gaan bowlen voor Chris zijn verjaardag. Ik ben allebei de rondes 2e geworden... Thuis de taart aangesneden en wat spelletjes gespeeld. Tussendoor even Maud opgehaald, want die sliep hier en toen lekker naar bed gegaan.
Zondag; Maud en ik sliepen heerlijk uit en hebben om 12 uur ons ontbijt besteld. Ja ja, een pizza met echt bizar veel kaas! Het viel er gewoon letterlijk vanaf omdat het zo veel was. Daarna zijn we naar het spectrum gegaan en zijn we naar alle winkels geweest. Erg gezellig alleen ben ik ineens heel ziek geworden. Waarschijnlijk was die pizza iets te kazig en vond mn buik dat niet zo leuk.. 's Avonds was ik echt totaal niet lekker en kwam de koorts ook aardig doorzetten.
Maandag; Ik werd vanochtend wakker na een hele slechte nacht en voelde me dus ook nog steeds helemaal niet beter. Ik denk dat ik ook een soort kougevat ben, ik had het verschrikkelijk koud en mn koorts was helemaal niet afgenomen. Ik ben dus ook niet naar school geweest. De hele dag rustig aangedaan, een paar films gekeken en wat aan school gedaan. Daarna even snel met Denise, mn begeleider van de organisatie, wat gedaan en toen ben ik maar weer snel mn bed ingegaan.

Ik voel me nu weer iets beter, dus ik ga morgen wel gewoon weer naar school. Na school moet ik naar het ziekenhuis voor de uitslag van mn knie. Dat gaat hier allemaal best snel, woensdag het hele proces gehad, en dinsdag alweer de uitslag. Toen wat sneller dan in Nederland. Ik ben heel erg benieuwd en jullie zullen het volgende week wel in mijn blog lezen! Het gevoel ervoor is wel een beetje dubbel...

Ik ga maar snel slapen en hoop ik dat ik een goede nacht ga hebben. En morgen weer wat fitter ben!

Doei doei!
Taylor

  • 23 Februari 2016 - 10:14

    Mama:

    Gelukkig kan ik weer een reactie plaatsen want dat lukte bij de vorige blog niet!

    Hoi Tayor,

    Wat vervelend he dat je dit nu allemaal daar ook moet ondergaan. Je kan het wel vertellen alsof het een spannend uitje is geweest. Hopen op een goede uitslag (ja, wat is goed?)
    Leuk dat Maud weer is geweest, heeft zij het ook nog naar haar zin in Amerika?
    Het is hier vandaag gelukkig weer eens een zonnetje en geen wind.
    Lloyd is bij Ovata aan het werk want het is hier vakantie! Gisteren is Käthe even aan geweest om te vertellen hoe hun vakantie is geweest.
    In de tomaten is het nog niet zo druk, papa begint pas om half 8!
    Vandaag is Sharon jarig, maar die viert het zaterdag gelijk met mn broer, in het zwembad, dus zien we de hele familie weer!
    Nou Taylor, niet meer van die vette pizza's eten want daar kan je niet tegen! We horen snel hoe het vandaag is gegaan.

    Liefs mam
    (nog 114 dgn)

    Ps. ik heb net geschreven dat het lekker weer is en nu regent het alweer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Rancho Santa Margarita

Taylor Ann Maria

Na jaren lang wachten en dromen, is mijn droom eindelijk werkelijkheid geworden! 19 augustus kreeg ik te horen dat er een gastgezin voor mij gevonden was en 22 augustus kon ik vertrekken. Vanaf Amsterdam weg vliegen voor 43 weken naar Rancho Santa Margarita, Amerika. In deze blog wil ik jullie zoveel mogelijk vertellen over mijn Amerikaanse leven. Ik hoop dat jullie het leuk vinden! Geïnteresseerd? Aanmelden voor de E-mail kan!

Actief sinds 12 Sept. 2015
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 20195

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2015 - 15 Juli 2016

Mijn High School jaar in Amerika

Landen bezocht: