Eindelijk ben ik er weer. - Reisverslag uit Rancho Santa Margarita, Verenigde Staten van Taylor Ann Maria Winden - WaarBenJij.nu Eindelijk ben ik er weer. - Reisverslag uit Rancho Santa Margarita, Verenigde Staten van Taylor Ann Maria Winden - WaarBenJij.nu

Eindelijk ben ik er weer.

Blijf op de hoogte en volg Taylor Ann Maria

25 November 2015 | Verenigde Staten, Rancho Santa Margarita

Hello,

Het heeft even geduurd, maar daar is mijn blog dan eindelijk weer! Ik was het vorige week helemaal vergeten.. Vandaar dat deze van 2 weken is.

Dinsdag 10 november; normale schooldag, niet heel veel geks. Het leven is eigenlijk normaal geworden. Ik ben helemaal gewend in het gezin en ik word ook echt opgevangen als een dochter en een zus. Wat ik wel heel fijn vind!
Woensdag 11 november; day off!!! Dat betekend; uitslapen en de hele dag rustig aan doen. Een paar filmen gekeken en verder niet veel.
Donderdag 12 november; toch maar weer naar school, viel wel weer even tegen. Maar iedereen was er weer, dus dat maakt het dan wel weer goed!
Vrijdag 13 november; vrijdag de 13e, beter een dag om de hele dag in bed te liggen, maar toch gewoon naar school geweest. En 's avonds uiteten geweest met een paar vriendinnen en daarna naar de Football game geweest van Tesoro. Ze wonnen het heel makkelijk en wij hadden het zo koud, dat we maar naar huis zijn gegaan. Thuis nog een film gekeken en toen lekker gaan slapen.
Zaterdag 14 november; Ik heb het oude huis gezien. Stiekem ben ik toch wel een beetje heel erg blij dat ik daar niet terecht ben gekomen. Het huis zag er van buiten wel goed uit, met een grote tuin erom heen. Maar verder de buurt erom heen, was zo creepy. Gelukkig zeiden ze dat zelf ook wel! Haha. Genevieve had daar een soccer game en gelukkig scheen het zonnetje en was de temperatuur goed, dus was het niet zo erg om te kijken! Eenmaal thuis heeft Genevieve mij een massage gegeven, we hebben een deal. Ik doe haar was, zij geeft mij iedere week een massage. Heb ik toch wel goed geregeld, al zeg ik het zelf. 's Avonds moest ik op de boys en Genevieve met haar vriend passen!! Ik moest er zelf toch ook wel hard om lachen. Alles goed gegaan en was het een gezellige avond.
Zondag 15 november; De laatste baseball game van Francis. We hebben de auto zo geparkeerd dat Marlena en ik vanuit de auto de wedstrijd konden bekijken. Het regende namelijk een beetje. Daarna zijn we naar de team afsluiting van Francis geweest, het was koud, maar wel gezellig!
Maandag 16 november; Het was Ark week op school. Dat houdt in dat je iedere dag ergens bij stil moet staan. Maandag was het 'be kind'. Dat ben ik geweest, ik heb weer de was gedaan. Niet heel veel boeiends gebeurt verder.
Dinsdag 17 november; 'Be helpful' ik heb een meisje dat speciaal is geholpen met hoe ze een foto moest afdrukken, zelf snapte ze er niks van en zo kon ik toch iets kleins doen. Het is wel grappig zo'n week,je gaat ineens overal bij stil staan en je wil dan iets met dat thema doen. Best apart eigenlijk. Tijdens mijn laatste les ging ineens het brandalarm af. Iedereen naar het football veld. Wat vanaf het lokaal waar ik les had, best ver was. Uit eindelijk bleek het niks te zijn, gelukkig maar!
Woensdag 18 november; 'Be encouraging' ook dit ben ik geweest. Tesoro presenteerde een paar avonden Romeo en Juliet. Daar zijn Genevieve, Chris en Kylie heen geweest. Toch wel een manier om mensen aan te moedigen. Soms snapte ik er niks van, omdat het soms nog wel een beetje snel gaat. Maar doordat je het verhaal kent weet je waar het over gaat. Ze deden het zo goed! Wauw.
Donderdag 19 november; 'Be giving'. Ik heb Genevieve haar schone was gegeven. Haha. Uit school kwam Marlena ons ophalen en toen vertelde ze Genevieve en mij dat we Met oud en nieuw naar Utah gaan om daar naar de sneeuw te gaan. Wat betekend dat ik lekker kan gaan snorbaarden! Ik heb er zoveel zin in!!
Vrijdag 20 november; 'Be thankful' maar natuurlijk ben ik mijn ouders heel erg dankbaar dat ik dit jaar in Amerika zit! En mijn gastgezin dat zij mij in huis hebben genomen! Op school was het alleen wat minder leuk, ik werd uit de les gehaald om op gesprek te gaan. Wat bleek dat ik een brief die in een bepaald formaat had gezet en mijn leraar dit niet accepteert. Ik wist niet eens dat het in dat formaat moest en heb ik dus uitgelegd. Gelukkig snapte de mevrouw waarmee ik op gesprek was, dat het soms toch wel lastig is, om als exchange student in een vreemde taal alles te doen. Waardoor ze heel aardig was en me wel zaterdag school heeft gegeven, maar dat het meer is om mij te helpen. Ik krijg daar dan eigenlijk een soort bijles. Wat normaal niet is bij zaterdagschool. Daar ben ik wel heel erg blij mee! Helaas is het wel op 5 december, dus ik heb een vervroegd sinterklaascadeautje! Ik heb ze hier uitgelegd wat het is en over de zwarte pieten en ze vinden hier ook dat de pieten gewoon zwart moeten blijven!! Ik was eerder uit omdat iedereen naar de tandarts moest. Genevieve en ik zijn de vakantie goed ingegaan door lekker wat te gaan drinken bij Starbucks. Die zit hier immers om de hoek. Eind van de middag kwam het nichtje. Ze is 1 jaar en zo schattig! Gezellig met haar gespeeld en op tijd gaan slapen.
Zaterdag 21 november; In de ochtend zijn Genevieve, Marlena, Olivia en ik naar Marlena haar ouders gereden. Het is een klein uurtje bij ons vandaan, dat is niks hier. We hebben daar wat dingetjes alvast klaargezet voor Thanksgiving. Daarna nog even gaan shoppen en eer we thuis waren, was het 'alweer' 9 uur. Gedoucht en heerlijk een film gekeken.
Zondag 22 november; Een hele mooie dag om heerlijk naar het strand gegaan! Genevieve, Kylie, Olivia en ik zijn naar Laguna Beach geweest. Het is zo mooi daar! Helaas zijn de huizen te duur daar.... We hebben een heerlijke dag gehad.
Maandag 23 november; We waren overal en nergens, geen school want het is break. Ik werd 's ochtends wakker gemaakt omdat het ontbijt klaar was en anders de eieren zouden afkoelen. Nog even Gen en Francis moesten naar de ortho. Dat ziet er hier toch ook wel even anders uit, dan dat het er in Nederland uit ziet. Wel grappig om het dan allemaal te zien, zo kom je wel echt in het Amerikaanse leven. Tussendoor werd er ook nog een pakketje bezorgd vanuit Nederland. Ook ik ben toch wel lief geweest dit jaar en kreeg ik sinterklaascadeautjes. Dankjewel pap en mam!
Dinsdag 24 november; Francis is met een vriend en zijn familie vertrokken naar Mexico! Ik ben stiekem best wel heel erg jaloers!! Maar wij zijn naar Hollywood geweest!! Wat was dat gaaf! Wel heel druk, maar toch leuk om te zien! Daarna nog even Beverly Hills en Rodeo Drive gespot. Het is best een aparte wijk. Er staan een paar hele mooie grote huizen, maar toch ook een paar kleine, lelijke huizen. Een mix van alles. Eenmaal in de auto terug naar huis, deden we er 3.5 uur over. Waar we normaal 1.5/2 uur overdoen. Dat was toch wel even jammer. Maar dat mocht de pret niet bederven. Ik heb een geweldige dag gehad!

Nu ga ik maar snel slapen! Morgen gaan we naar Marlena's ouders, slapen we daar en dan donderdag vieren we daar met haar familie thanksgiving. En dan vrijdag is het dan eindelijk black Friday!!! Dat klinkt als een leuk vooruitzicht!

Bye bye,
Taylor

  • 25 November 2015 - 18:21

    Lloyd:

    wat leuk om weer iets te horen van je. ik lees dat je het steeds leuker gaat vinden. ik mis je nog niet hoor xx lloyd

  • 25 November 2015 - 21:13

    Wilfred Van Winden:

    Hoi Taylor, wat een leuk verslag.
    Je hebt het goed naar je zin in Amerika en dat
    vind ik erg fijn om te lezen.
    Ga zo door en je krijgt een dikke kus van me!
    Your Daddy.

  • 25 November 2015 - 23:14

    Peet:

    Hallo Taylor,
    Wat een leuk verslag weer zeg !
    En gave dingen maak je mee.
    Heerlijk hoor massage van Genevieve ....
    kan ze een beetje masseren ?
    anders vlieg in even in hè !!
    Veel Plz met Thanksgiving .
    Gr en dikke kus van Carola en Peet

  • 26 November 2015 - 08:23

    Tom:

    Hoi Taylor,
    Goed om te lezen dat het goed gaat en je het naar je zin hebt.
    Kijk uit naar volgende verslag over thanksgiving.
    Groetjes uit Houten
    TNLS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Rancho Santa Margarita

Taylor Ann Maria

Na jaren lang wachten en dromen, is mijn droom eindelijk werkelijkheid geworden! 19 augustus kreeg ik te horen dat er een gastgezin voor mij gevonden was en 22 augustus kon ik vertrekken. Vanaf Amsterdam weg vliegen voor 43 weken naar Rancho Santa Margarita, Amerika. In deze blog wil ik jullie zoveel mogelijk vertellen over mijn Amerikaanse leven. Ik hoop dat jullie het leuk vinden! Geïnteresseerd? Aanmelden voor de E-mail kan!

Actief sinds 12 Sept. 2015
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 20194

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2015 - 15 Juli 2016

Mijn High School jaar in Amerika

Landen bezocht: