Ik ben er weer! - Reisverslag uit Rancho Santa Margarita, Verenigde Staten van Taylor Ann Maria Winden - WaarBenJij.nu Ik ben er weer! - Reisverslag uit Rancho Santa Margarita, Verenigde Staten van Taylor Ann Maria Winden - WaarBenJij.nu

Ik ben er weer!

Blijf op de hoogte en volg Taylor Ann Maria

28 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Rancho Santa Margarita

Hi,

Daar ben ik weer! Vorige weel heb ik geen tijd gehad om te schrijven. En toen het woensdag was, dacht ik, ik kan het beter volgende week doen.

Maandag 12 oktober- naar school gegaan en dat was het eigenlijk. Het was erg bewolkt, maar wel warm. Best benauwd. ’s Avonds gewoon op tijd naar bed..
Dinsdag 13 oktober Eigenlijk hetzelfde als maandag, niks bijzonders en gewoon het dagelijkse leven naar school. Niks spannends. Gelukkig was het weer alweer wat beter, ’s nachts en ’s ochtends is rond de 20 graden en overdag is het nog steeds rond de 30 graden. Ik zit prima hier!
Woensdag 14 oktober- Weer hetzelfde als normaal, iedere dag wordt hier steeds normaler. Ik ga naar school en dan naar huis, huiswerk maken dat ik heb en soms moeten we ’s avonds iemand naar soccer of baseball brengen.
Donderdag 15 oktober- Het was Farmersday op school. Vrijdagavond was de footballgame tegen Mission Viejo highschool en dat is een van de weinige scholen waar er iets wordt gedaan qua tuinbouw. Ik had heel simpel mijn C.G. van Winden shirt aan, maar er waren er ook die van karton een tractor hadden gemaakt, of scheppen mee namen. Het is heel bizar. Toch wel weer hilarisch om dat allemaal te zien en wat ze hier allemaal doen voor Football. De hele school moet verkleed en er wordt overal papier opgehangen over Mission Viejo. ’s Avonds hebben we niet zoveel meer gedaan.
Vrijdag 16 oktober- De dag van ‘de’ football game. Iedereen moest in het wit komen, wij gingen er ‘wit’ heen. De fanfare liep door school en alles was nog steeds beplakt met dingen voor de football game. De teksten boven de prullenbakken ‘hier komt Mission Viejo in’. Bij Mission Viejo ging het er nog iets harder aan toe. Daar hadden ze grafkisten gemaakt en erop geschreven dat dat is voor Tesoro en ook zei hadden de hele school omgebouwd. Helaas heeft Tesoro verloren… ’s Avonds was het een rustig avondje. Cody de vriend van Genevieve kwam over en moesten ‘babysitten’.
Zaterdag 17 oktober- In de morgen heb ik met mn moeder geskyped. In de weekenden is dit het makkelijkste door het tijdsverschil.. Rond de middag was er open huis bij de buren, natuurlijk wilde ik dat huis wel even zien. Het was zo ‘koud en leeg’ binnen. Daarna hadden we een soccer game van Genevieve en zijn we daarna snel naar huis gegaan, want we gingen bowlen! Wat geen verassing was, is dat ik gewonnen heb! Wat een lol hadden we, op allerlei manieren de bal op de baan gegooid. Na het bowlen hadden Marlena en Chris een avondje met vrienden. Genevieve moest daar babysitten en ik mocht het hier doen. Alles ging helemaal goed en gelukkig luisterden ze naar me..
Zondag 18 oktober- ‘Uitgeslapen’ en daarna hadden we een baseball game van Francis. Toen die wedstrijd afgelopen was zijn we doorgegaan naar de soccer game van Genevieve. Een luie zondag, met koud weer.
Maandag 19 oktober- De dag dat ik m’n blog moest schrijven, maar ik er geen zin in had… Een normale dag. ’s Avonds werd ik ineens door Rick gebeld, dat die vanaf woensdag dakloos zou zijn. Hij kwam hier in een welkom familie omdat ze nog geen match hadden gevonden. In de tussentijd hadden ze nog niks gevonden dus was het ineens even zweten en afwachten wat er zou gebeuren.
Dinsdag 19 oktober- Een normale dag op school. Uit school wat huiswerk gemaakt. Eigenlijk een dood normale dag.
Woensdag 19 oktober- Een dag naar school, met late start. :) Uit school was het helemaal rond dat Rick een paar dagen hier zou overnachten en dan in het weekend naar een vriend zou gaan. Gelukkig kwam hij pas ’s avonds en konden wij nog het een en ander even schoonmaken! Badkamer samen met Genevieve schoongemaakt, daar kan je toch best een lol mee hebben en toen daarna nog even snel de kamer van Vincent en Francis, daar moest Rick samen met Vinnie slapen. Toen ik in mn bed lag, dacht ik te gaan slapen en toen stond Marlena voor mn deur en hebben we nog een aantal uur gepraat. Dat vroege slapen, werd hem niet!
Donderdag 20 oktober- Ontbijt en lunch gemaakt voor Rick en mij. Hij was zelf weer in slaap gevallen.. We zijn naar school gegaan en Chris is vertrokken naar Texas, voor 5 dagen. Zijn nichtje ging trouwen. Uit school zijn Marlena en ik even snel naar de supermarkt gegaan. Als je er heen gaat voor een paar dingentjes, kom je terug met een hele kar… ’s Avonds was Marlena met 6 kinderen en geen man! Francis, Vincent, Genevieve, Cody, Rick en ik! Een vol huis! 5 minuten voor de baseball training van Francis kwam we erachter dat hij baseball had.Snel snel snel.
Vrijdag 21 oktober- school school en school. We moesten verkleed in pink. Ter denken aan de vrouwen met borstkanker. Daar staan ze hier ook wel heel goed bij stil. Bij de football games, door heel Amerika, dragen de meeste roze schoenen of roze mouwen. ’s Avonds moest Genevieve babysitten en zijn Marlena, Vincent, Francis en ik naar een kostuum winkel geweest, want ja, het is bijna Halloween. Pompoenen gehaald over van de week te gaan versieren en daarna hebben we een heerlijke ijsje gehaald bij Yoghurtland! Eenmaal thuis heb ik al Genevieve’s was gedaan. Ze is maandag vertrokken voor 3 dagen naar San Catalina Island, met school. Alles gewassen en opgevouwen, Marlena was trots op me en wil met niet meer laten gaan! Als ik in Nederland geen dingen had die ik dan zou moeten achter laten, had ik het wel geweten. Maar ik heb genoeg om voor terug te komen!!
Zaterdag 22 oktober- We hadden een soccer game van Genevieve in Laguna Beach. Wat is het daar mooi!!!!!! Vanuit daar doorgegaan naar de baseball game van Vincent. Onderweg hebben we eten gehaald bij een tankstation (!!!), of nouja een Mexicaan in de shop. We hadden er van te voren niet echt een goed gevoel bij, maar hebben het toch gedaan. Toen we eenmaal bij de baseball zaten, kwamen we erachter dat we het beter niet hadden kunnen doen.. Alles waar kip in zat, was niet helemaal goed. Daarom hebben we ’s avonds ook maar niet meer zoveel gedaan!
Zondag 23 oktober- ’s Morgens met oma geskyped en heb ik haar nieuwe huisje gezien. Wat is het leuk geworden! We zouden een baseball game hebben van Francis en Vincent, maar Francis voelde ze nog niet helemaal lekker. Dus hadden we allemaal maar de game van Vincent. Vincent ging mee met een vriend naar zijn huis en Genevieve hebben we afgezet bij Cody. Marlena ging van 6 kinderen in een paar dagen ineens naar 2 kinderen! We hebben avondeten gehaald en hebben daarna het huis versierd met Halloween decoratie. Alle huizen hier zijn versierd.
Maandag 25 oktober- Naar school gebracht door Marlena en uit school ben ik met haar mee geweest naar het ziekenhuis voor haar ogen. Gelukkig is alles goed! ’s Avonds hebben Marlena en ik heerlijk een gezichtsmasker gemaakt en kwam Chris weer thuis en had op de bruiloft magneten gekregen die zijn nichtje zelf had gemaakt. Echt super lief!
Dinsdag 26 oktober- Geen boeiende dag op school. Gehoord dat Rick bij zijn vriend gaan worden in San Clemente en dus ook van school gaat veranderen. Het is hier per regio naar welke school je gaat. Je kan daar niet zelf over bepalen.

Nu zit ik op de bank baseball te kijken en eindelijk deze blog te schrijven. Dat mocht eens tijd worden… Maandag of dinsdag heb ik gewoon weer een nieuwe blog hoor!!
Het is heel leuk om te zien dat mensen het nog steeds lezen en dat ik allemaal leuke reacties erover krijg!

Goedemorgen voor jullie en slaaplekker voor mij. Het is deze week maar 8 uur verschil. Bij ons gaat deze zaterdag de klok een uur achteruit!

Love,
Taylor

  • 28 Oktober 2015 - 08:00

    Mama:

    Hai Taylor,
    Wat n uitgebreid verslag weer van je, leuk hoor.
    Wat ontzettend jammer dat Rick gaat verhuizen, wel fijn voor hem en ik hoop dat hij net zo'n fijn gezin treft als jij. Wat dat heb jij wel,he.
    Gelukkig dat de uitslag positief was van Marlena!
    Hier zie je ook wel veel over Halloween maar wij hebben er niets van, alleen n pompoen voor de soep!
    Vandaag is Rob jarig maar t wordt niet gevierd. Ze geven in de zomer n feest, misschien ben je dan al terug!
    Oma dr oude huis is zo goed als leeg. Gisteren nog n wagen vol meegenomen naar dr nieuwe huis. Ze is al helemaal gewend, fijn hè?
    Wij hebben heel lekker herfstweer, zon en geen wind, met 17 °, heerlijk.
    Nou Taylor, ben blij dat je genoeg mist om voor terug te komen maar voor het zover is zal je nog mooie ervaringen opdoen in dat 'grote' land!

    Dikke kus van je broer, die gaat zo naar school en van mij

  • 28 Oktober 2015 - 10:28

    Sharon:

    Dat is je wel geraden dat je terug komt schat! Fijn dat je het zo naar je zin hebt!

  • 28 Oktober 2015 - 11:29

    Wilma:

    Hai Taylor,

    Wat heb je weer een leuke, enthousiaste blog geschreven! Je merkt wel dat jullie nu ruim 2 maanden weg zijn hé, de dagen op school beginnen voor jullie 'gewoon; te worden. Goed te lezen.

    Wat heb jij het getroffen met je gastgezin zeg! Om jaloers op te worden! Rick is ook zo enthousiast over Marlena. Wat lief dat jullie zo'n warm welkom hebben verzorgd. Schoon huis, schone badkamer en zijn ontbijt en lunch werd zelfs voor hem gemaakt, hij treft het maar! Het was best moeilijk om van zover weg te horen dat je zoon geen huis meer heeft in Amerika. Hopelijk gaat de rest van dit hish-schoolyear zorgelozer voor hem worden.

    Wat grappig dat er niet alleen tijdsverschil is maar ook data-verschil.... ;)

    Taylor, geniet van je Amerikaanse leventje daar, ik blijf je volgen.

    Groetjes Wilma

  • 28 Oktober 2015 - 12:04

    Ties:

    Regular life in the US. Dat wil ik ook wel. Maar dan elke dag op de motor en niet naar school, ha!
    Ook bovenhands gebowld? Het gaat je goed. Fijn om te lezen. Ciao.

  • 29 Oktober 2015 - 01:16

    Stefanie:

    En of je terug moet komen! Aan het begin vertelde je me hoe raar sommige dingen daar waren en dat het net een film leek, leuk om te lezen dat je inmiddels al helemaal ingeburgerd bent! dikke kus

  • 29 Oktober 2015 - 18:39

    Peet Vd Meijden:

    Hai Taylor,
    Leuk weer te horen wat je allemaal "uitspookt" !! Ha..ha..
    Veel leuke dingen daar .... En ga je nog wel naar school?

  • 29 Oktober 2015 - 18:39

    Peet Vd Meijden:

    Hai Taylor,
    Leuk weer te horen wat je allemaal "uitspookt" !! Ha..ha..
    Veel leuke dingen daar .... En ga je nog wel naar school?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Rancho Santa Margarita

Taylor Ann Maria

Na jaren lang wachten en dromen, is mijn droom eindelijk werkelijkheid geworden! 19 augustus kreeg ik te horen dat er een gastgezin voor mij gevonden was en 22 augustus kon ik vertrekken. Vanaf Amsterdam weg vliegen voor 43 weken naar Rancho Santa Margarita, Amerika. In deze blog wil ik jullie zoveel mogelijk vertellen over mijn Amerikaanse leven. Ik hoop dat jullie het leuk vinden! Geïnteresseerd? Aanmelden voor de E-mail kan!

Actief sinds 12 Sept. 2015
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 20188

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2015 - 15 Juli 2016

Mijn High School jaar in Amerika

Landen bezocht: