Mijn eerste verslag - Reisverslag uit Rancho Santa Margarita, Verenigde Staten van Taylor Ann Maria Winden - WaarBenJij.nu Mijn eerste verslag - Reisverslag uit Rancho Santa Margarita, Verenigde Staten van Taylor Ann Maria Winden - WaarBenJij.nu

Mijn eerste verslag

Blijf op de hoogte en volg Taylor Ann Maria

12 September 2015 | Verenigde Staten, Rancho Santa Margarita

Hi,

hier dan eindelijk een verhaal van mij. Na lang twijfelen heb ik toch maar besloten om een blog bij te houden! Het is leuk om te zien dat er zoveel mensen geïnteresseerd zijn in mijn verre en lange reis! Ik wilde geen blog bijhouden, omdat ik niet zo goed ben in het schrijven van verhalen en om de regelmaat erin te houden, bij deze; ik ga het proberen!

Ik ben hier nu ondertussen al 3 weken! En ik heb het onwijs naar mijn zin! De school is leuk, leuke mensen ontmoet, een geweldig gastgezin & natuurlijk is het heerlijk weer hier!

Woensdagochtend 19 augustus werd ik gebeld dat er een gastgezin voor mij is gevonden in Californië, Rancho Santa Margarita. Ik was echt super blij. 2 dagen daarvoor had ik namelijk gezegd dat mijn profiel voor heel Amerika zichtbaar gemaakt kon worden, waardoor het misschien wat sneller zou gaan. Ik zat immers al zo lang te wachten.. Snel de boodschappen gedaan voor een uiteindelijk geweldige afscheidsavond! Wat heb ik genoten. Bedankt iedereen!
De dag daarna heb ik snel mijn koffers gepakt en is alles geregeld met mijn vliegticket. Zaterdag 22 augustus ben ik dan echt weggevlogen, op naar het nieuwe en spannende avontuur. Ik vloog eerst naar New York, waar ik een tussenstop had van 3 uur. Ik had genoeg tijd om door de douane te komen en alles te regelen met het inchecken enz. Alles is goed gegaan en toen ben ik doorgevlogen naar LAX ( Los Angeles). Daar aangekomen hoefde ik niks meer te doen, alleen de borden te volgen naar de uitgang, waar ook de bagageband was. Ik liep de trap af naar beneden en daar stond mijn gastgezin te wachten! Super lief, met een bord erbij 'Welcome Taylor'. Ik herkende ze gelijk en zij mij gelukkig ook! We zijn doorgegaan naar een verjaardag van een meisje die 16 was geworden. Ze had voor haar verjaardag een gloednieuwe Jeep gekregen!!! Ik heb mijn ogen uitgekeken. Eenmaal thuis heb ik even een snelle rondleiding door het huis gekregen, ben ik gaan douchen en snel gaan slapen. Ik was inmiddels al zo'n 29 uur wakker en zo ongeveer 22 uur gereisd.

De eerste nacht ging goed, ik heb lekker geslapen en het is een heerlijk bed! Helaas komt de zon op aan de kant van mijn kamer en heb ik niet hele goede gordijnen... Eenmaal beneden stond het ontbijt al klaar; pannenkoeken, bacon, ei en worstjes. Mijn hoofd stond er nog niet helemaal naar, maar ik heb van alles wel een klein stukje geproefd!

Ik heb een goede band met mijn gastgezin, 2 broertjes (Francis & Vinnie), 1 zusje (Genevieve), een vader ( Chris) en een moeder (Marlena). Een super leuk gezin en gelukkig vinden ze mij ook leuk!! Dat maakt het jaar toch ook alweer een stuk leuker!! Ze vragen ook heel vaak wat ik hier het komende jaar wil zien en wat ik wil doen!

We hebben al super veel gedaan en gezien. Zo heb ik leren surfen, ben ik naar de kerk geweest, een baseball wedstrijd meegemaakt, een schoolfeest meegemaakt en nog super veel andere dingen! Het is een beetje lastig om dat nu allemaal nog erbij te gaan schrijven.. Dan wordt het verhaal iets te lang. Vanaf nu probeer ik alles bij te houden.

Ik ga naar school op de Tesoro High School, een grote school die eigenlijk precies zo is als in films! Mijn eerste rooster was US History, Engels, Physics (soort van natuurkunde), Duits, Wiskunde en extra Engels. Totdat ik erachter kwam dat de andere Nederlander echt een pretrooster heeft, ben ik ook terug gegaan en heb ik nu US History, Engels, tekenen, multimedia, PE (gym) en extra Engels. Veel beter en leuker! Iedereen vindt het geweldig dat ik heb bij een andere gezin woon en vanuit Nederland kom. Sommige kijken me aan en vragen 'waar is dat' en sommige noemen gelijk kenmerken van Nederland.

Een week nadat ik hier ben aangekomen is er ook een andere Nederlander hierheen gekomen, Rick. Hij gaat naar dezelfde school. Op school vinden ze het zo bijzonder als wij Nederlands tegen elkaar praten of tegen hun Nederlands praten.

Kort om, het is leuk hier!

Liefs vanuit het heerlijk warme Rancho Santa Margarita!

  • 12 September 2015 - 07:40

    Jacqueline Van Winden:

    He meis, super je blog. Erg leuk geschreven!
    Dikke kus.

  • 12 September 2015 - 09:25

    Marjolein:

    Helemaal top dat je het daar zo leuk is, ervaring om nooit te vergeten!,
    Doe iedereen de groeten daar in Amerika ( vraag aan iedereen een dollartje, kan je wat leuks kopen voor jezelf

  • 12 September 2015 - 09:36

    Käthe:

    Wat leuk dat we je kunnen volgen. Dan is het niet meer nodig om je moeder telkens lastig te vallen met de vraag,hoe gaat het met Taylor?
    Wat een geweldig gezin is het zeg. Super leuk voor je.
    Heel veel suc6 en vooral geniet er van. Dikke kus van ons 2tjes

  • 12 September 2015 - 09:41

    Esther:

    Hoi Taylor, leuk dat je een blog hebt gemaakt, dan kunnen we je belevenissen volgen. Fijn om te lezen dat hè het zo naar je zin hebt. Veel plezier! Xxx Esther

  • 12 September 2015 - 09:56

    Ties:

    Niet zo'n schrijfster; wat n onzin!

  • 12 September 2015 - 10:02

    Sharon:

    Toch wel bijhouden, leuk!!! nou dat je geen schrijfster bent is idd onzin! Xx

  • 12 September 2015 - 20:11

    Carola:

    Hai Taylor, super dat je het zo naar je zin hebt!!!
    En leuk dat we je zo via je blog kunnen volgen !!
    Dikke kus , ook van Peet die nu ook voor 2 weken
    In Amerika is !

  • 13 September 2015 - 11:43

    Stefanie:

    Wat super om te zien dat je het zo naar je zin hebt! Mooi verhaal en ik blijf het zeker volgen!
    Hele dikke kus vanuit Bleiswijk

  • 13 September 2015 - 19:25

    Decarie:

    Hee Taylor, wat leuk dat je dit doet!
    Wat klinkt het allemaal leuk wat je daar meemaakt...... Hier heb je zo lang naar uitgekeken.
    Goed dat je je vakkenpakket hebt aangepakt, haha die vakken moeten ook wel een beetje leuk zijn hoor.
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal...... Je moeder houdt ons ook goed op de hoogte, maar het is ook leuk om het van jou te horen.
    Dikke knuf xxx Decarie

  • 13 September 2015 - 19:34

    Ronald:

    Taylor, ik zie dat je het helemaal naar je zin heb.
    Ik wist niet dat je zo leuk kon schrijven. Ga zo door en ik hou je broer in de gaten.
    xxx van je buurman

  • 13 September 2015 - 22:14

    Ilja:

    Super leuk om te lezen Tay!! Fijn dat je in een lief en leuk gezin terecht bent gekomen en dat je het naar je zin hebt! Kijk uit naar je volgende verhaal :) liefs!!xxx

  • 14 September 2015 - 21:54

    ANNEKE:

    Hi Lieve Taylor, wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!!
    Geniet lekker verder en ik ga ook proberen een beetje bij te blijven :)...en anders hoor ik het wel van je moeder vader en broertje... dikke xxx

  • 14 September 2015 - 22:06

    Ary-Jan:

    Hé Taylor, kreeg van je vader de link doorgestuurd. Wat schrijf je een ontzettend leuk verhaal over je belevenissen daar in de eerste weken. Denk dat het wel heel bijzonder is om dit allemaal mee te maken. Ben er zeker van dat het verder wel goed komen daar!
    Geniet er van! Groetjes en schrijf maar lekker door!

  • 15 September 2015 - 08:21

    Petra Van Leeuwen:

    Hi Taylor,
    Super leuk geschreven.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat het klikt met het gezin.
    Een tijd om nooit meer te vergeten.
    Have Fun girl xx dikke kus Petra

  • 15 September 2015 - 11:59

    Bruce:

    Hoi Taylor!
    Leuk verhaaltje.. fijn dat het zo leuk is
    Gr Bruce

  • 21 September 2015 - 14:39

    Nel Rutten:

    Hoi Taylor,
    Wat leuk om jou ook te mogen volgen( hoop dat je het ermee eens bent)
    Van harte gefeliciteerd en veel geluk daar in de States.
    Wat schrijf je leuk,groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Rancho Santa Margarita

Taylor Ann Maria

Na jaren lang wachten en dromen, is mijn droom eindelijk werkelijkheid geworden! 19 augustus kreeg ik te horen dat er een gastgezin voor mij gevonden was en 22 augustus kon ik vertrekken. Vanaf Amsterdam weg vliegen voor 43 weken naar Rancho Santa Margarita, Amerika. In deze blog wil ik jullie zoveel mogelijk vertellen over mijn Amerikaanse leven. Ik hoop dat jullie het leuk vinden! Geïnteresseerd? Aanmelden voor de E-mail kan!

Actief sinds 12 Sept. 2015
Verslag gelezen: 604
Totaal aantal bezoekers 20182

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2015 - 15 Juli 2016

Mijn High School jaar in Amerika

Landen bezocht: